Jak spakować rower do samolotu

Super prosty, bezpieczny i tani sposób na to jak spakować rower do samolotu. Sprawdził się już kilkukrotnie. Rowery przetrwały bez uszczerbku a do pudełka oprócz rowerów pomieściły także wszystkie nasze bagaże (poza elektroniką). Opis krok po kroku.

1. Co nam będzie potrzebne?

  • Nożyczki
  • Nożyk do cięcia kartonu
  • Klucze imbusowe i inne narzędzia do rozkręcenia roweru
  • Trytytki / zipy / opaski zaciskowe
  • Dwa kartony po rowerach. O kartony możecie zapytać w lokalnym sklepie rowerowym. My kartony mamy z Decathlonu. Ich dużym plusem jest to, że rower wchodzi do nich cały, bez ściągania kół. Minusem jest ich całkowity wymiar 180 x 19 x 106 czyli 305 cm. 5cm ponad górny limit linii lotniczych. Pudełka trzeba przyciąć. Sprawdźcie koniecznie jaki maksymalny wymiar może mieć wasz bagaż.
  • Taśmy

2. Przygotowanie pudełek

  • Usuwamy zbędne metalowe zszywki. Nie chcemy aby porysowały nas lub rower.

zszywki

  • Usuwamy naklejki transportowe jeśli jakieś są.

naklejki

  • Jeśli pudełko jest uszkodzone warto je teraz naprawić taśmą.

uszkodzenia

  • Dolne rogi zabezpieczamy kilkoma warstwami power tape. To zwykle te miejsca są najbardziej narażone na uszkodzenia.

rogi

  • Wzmacniamy za pomocą power tape także otwory do noszenia. Otwory lubią się rozedrzeć

uchwyty

  • Zmniejszamy wysokość kartonu o minimum 5 cm. My najpierw sprawdzamy jak wysokie są nasze rowery po zdjęciu kierownicy i siodełka. Dzięki temu wiemy, że pudełko możemy obniżyć o około 8 cm.

8cm góra  zgiecie

3. Przygotowanie roweru

  • Spuszczamy powietrze z kół

ciśnienie

  • Odkręcamy kierownice i za pomocą trytytek mocujemy ją do ramy.

kiwrownica

  • Zdejmujemy siodełko
  • Odkręcamy pedały
  • Odkręcamy tylny zacisk koła. W naszych rowerach to właśnie ten zacisk był najszerszym elementem całego roweru. Aby koło nie spadło mocujemy je opaskami do ramy

zacisk  koło

  • Czyścimy napęd. Podczas składania roweru nie chcemy się pobrudzić czarnym smarem.

łańcuch

  • Odkręcamy tylną przerzutkę i mocujemy ją do ramy opaskami tak aby jak najmniej wystawiła poza szerokość ramy. Odkręcenie tylnej przerzutki jest bardzo ważne jeśli nie chcemy uszkodzić haka przerzutki.

przerzutka

  • Do ramy mocujemy jak najwięcej drobnych części (np. odkręcone wcześniej pedały, siodełko) i toreb. Nie chcemy aby latały one po całym pudełku podczas transportu.

cały rower4. Podwójne ścianki

Aby dodatkowo zabezpieczyć rowery, dodajemy do przygotowanego już pudełka dodatkowe ścianki. Mogą to być ścianki z drugiego pudełka rowerowego lub innego dowolnego kartonu.

drugie pudełko  Podwójne ścianki

5. Ostatki

  • Sakwy wkładamy do pudełka tam gdzie jest miejsce, np na spód pod korbą, na przednim lub tylnym kole. Do pudełka powinny nam się zmieścić wszystkie sakwy bikepackingowe oraz zabezpieczony folią kask.

sakwy

  • Na pudełkach malujemy rysunki mówiące jak bardzo delikatna jest zawartość i jak bardzo dziękujemy obsłudze lotniska za ostrożne obchodzenie się z pudelkami 😉

napisy

  • Sprawdzamy całkowitą wagę kartonu z rowerem i sprzętem. Jeśli waga jest blisko lub powyżej limitu waszych linii lotniczych warto pomyśleć o zabraniu do bagażu podręcznego najcięższych rzeczy. My na pokład zabieramy elektronikę z bateriami. Tak odciążone kartony ważył odpowiednio Mario 27kg, Blondie 25kg
  • Kartony zaklejamy i w drogę 🙂

Nasza damska relacja z tego jak spakować się do toreb bikepackingowych tutaj – Kobiecy minimalizm bikepackingowy.

lotnisko


Pozostałe wpisy o Tajlandii: